کاهش تعداد مفقودان حادثه منا به سه نفر
گونده ليگ سوزلر آذر بايجان اوغلوندان
امیدوارم بادرج واقعیتها،انعكاس مشکلات عمومی مردم وکارگران مخابرات مراکز روستایی (قشر ستمديده اين سرزمين)وبا ياري ومساعدت شما عزيزان به وظيفه شرعي وديني خودعمل كرده وصداي مظلوميت انسانهاي فراموش شده را به گوش مسئولين برسانم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وطن سسي و آدرس watansasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 96
بازدید دیروز : 247
بازدید هفته : 640
بازدید ماه : 1781
بازدید کل : 48897
تعداد مطالب : 785
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

https://telegram.me/joinchat/CTykzQhYDnD7TJj00YtduQ

آمار مطالب

کل مطالب : 785
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 96
باردید دیروز : 247
بازدید هفته : 640
بازدید ماه : 1781
بازدید سال : 2887
بازدید کلی : 48897
کاهش تعداد مفقودان حادثه منا به سه نفر

 اوحدي با بيان اينکه سه شنبه پيکر 13 جانباخته حادثه منا به کشور منتقل مي شود، افزود: اميدواريم ساير پيکرها نيز در هفته هاي آينده پس از طي تشريفات قانوني به کشور منتقل شود.

 
فاجعه منا در ۲ مهر ۱۳۹۴ همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات به سبب ازدحام جمعيت در «خیابان ۲۰۴» نزدیک تقاطع آن با «خیابان ۲۲۳»، در منطقهٔ منا شهر مکه روي داد.
 
در اين حادثه ۴۶۴ نفر از زائران ايراني جان باختند.
 
* سهميه حج تمتع 95 همانند حج 94
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: تا اين لحظه سهميه حج تمتع 95 همانند حج 94 است.
 
اوحدي  افزود: سهميه حج تمتع را سازمان همکاري کشورهاي اسلامي و به ميزان يک هزارم جمعيت هر کشور تعيين مي کند.
 
وي گفت: براي حج 95، 450 کاروان خواهيم داشت و ميزان دقيق زائران نيز اوايل تابستان، پس از جلسه با مسئولان حج عربستان اعلام خواهد شد.
 
*افزایش تعداد ایستگاه‌های پروازی 
اوحدي افزود: تعداد ايستگاه‌هاي پروازي نيز  از 19 به 20 ايستگاه افزايش پيدا خواهد کرد و حدود 60 درصد زائران نيز مدينه قبل خواهند بود.
وي با بيان اينکه عوامل ستادي 17 مرداد 95 به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند گفت:نخستين گروه از زائران نيز 21 مرداد سال آينده از تهران به مدينه منوره اعزام خواهند شد.
 
رئيس سازمان حج و زيارت گفت:‌ اطلاعيه تکميلي اين سازمان درباره حج 95 که شامل گروه‌هاي قيمتي، کاروان ها و نحوه ثبت نام است 17 و 18 بهمن از طريق روزنامه‌هاي کثير‌الانتشار و پايگاه‌هاي خبري اطلاع‌ رساني مي‌شود.
 
*ثبت نام در کاروان‌ها به صورت اینترنتی
اوحدي افزود: ثبت نام در کاروان ها به صورت اينترنتي انجام مي شود و هنوز گروه‌هاي قيمتي مشخص نشده است و منتظر اعلام نرخ ارز در بودجه سال آينده هستيم.
 
وي گفت: آمار قطعي جانباختگان ما در فاجعه منا 461 نفر بوده است و تا اين لحظه 3 نفر از زائران مفقود هستند.
 
اوحدي افزود: از مجموع اين جانباختگان 76 نفر اهل تسنن و 31 نفر از اين افراد زن بودند.
 
وي درباره منويات مقام معظم رهبري درديدار کارگزاران حج درخصوص پيگيري موضوع حقوق جانباختگان اين حادثه اضافه کرد : اين مسئوليت بر عهده دستگاه ديپلماسي گذاشته شده است.
 
اوحدي درخصوص از سرگيري اعزام به عمره مفرده هم گفت:پس از صدور حکم براي دو مامور متخلف سعودي، سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در امورحج و زيارت درخصوص از سرگيري اعزام به عمره مفرده تصميم‌گيري خواهند کرد.
 
اوحدي افزود: از ميان حدود شش و نيم ميليون نفري که براي عمره مفرده ثبت نام کرده بودند، حدود 18 هزار نفر انصراف داده‌اند.
 
وي گفت: بالاترين ميزان پوشش بيمه در حج تمتع امسال بود و پوشش‌هاي بيمه‌اي متنوع است.
 
اوحدي افزود:‌ از 79 جانباخته فاجعه منا که در مکه به خاک سپرده شدند 42 خانواده درخواست کردند که پيکر زائرشان در همانجا دفن شود.
 
وي گفت: قبور اين افراد انفرادي است و دولت عربستان قول داده است که افراد ديگري را در آنجا دفن نکند.
 
اوحدي افزود:‌ با از سرگيري سفرهاي عمره مفرده، دو نفر از اعضاي خانواده جانباختگان حادثه منا براي زيارت اين قبور به مکه اعزام مي‌شوند.
 
وي در پاسخ به پرسشي گفت: پس از پايان مراسم حج، پنج کميته آسيب‌شناسي داشتيم و يکي از موارد در خصوص کارت هاي شناسايي زائران بود.
 
رئيس سازمان حج و زيارت افزود:‌ مطالعه جدي در دست اقدام است که پابندهايي براي زائران تهيه شود که بتوان آنها را از طريق جي. پي. اس رديابي کرد.
 
اوحدي افزود: در حج 94 حدود 10 درصد از عوامل ستادي ُمحرم شدند و امسال بخشنامه داريم که هيچ يک از مديران و خدمه کاروان حق ُمحرم شدن ندارند.
 
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اقدامات انجام شده پزشکي در حج 94 اضافه کرد:‌ تا اين لحظه هيچ مورد ابتلا به ويروس کرونا و يا ابولا نداشته‌ايم.
 
*ثبت نام سفرهاي نوروزي عتبات از اواسط بهمن 
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: ثبت نام سفرهاي نوروزي عتبات از اواسط بهمن آغاز مي‌شود.
 
اوحدي در نشست خبري با بيان اينکه اطلاعيه اين سفرها دهه فجر در رسانه‌ ها منتشر مي‌شود افزود: زائران از 23 اسفند به عتبات اعزام خواهند شد.
 
وي با اشاره به بسته سفرهاي سه، چهار، پنج و هفت روزه اعزام به عتبات گفت: اين بسته‌ هاي سفر با گروه ‌هاي قيمتي مختلف براي زائران در نظر گرفته شده و اسامي کاروان‌ ها و دفاتر مجاز در پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت درج شده است.
 
اوحدي افزود: متاسفانه شاهد حضور دفاتر آزاد و غيرمجاز در موضوع اعزام زائران به اماکن مقدس هستيم که مجوزي از سازمان حج و زيارت ندارند بر اين اساس با همکاري دستگاه قضايي و نيروي انتظامي از فعاليت اين دفاتر جلوگيري خواهد شد.
 
رئيس سازمان حج و زيارت اضافه کرد: هموطنان براي سفر به عتبات عاليات از دفاتر مسافرتي داراي مجوز اقدام به سفر کنند.
 
وي گفت:‌ سه شنبه تفاهم‌نامه‌اي با بانک ملت امضا خواهيم کرد که براساس آن بيش از 20 هزار وام يک ميليون توماني با کارمزد 4 درصد به دانشجويان براي سفر به عتبات اعطا مي شود.
 
اوحدي افزود: هفته آينده نيز تفاهم‌نامه‌اي با بانک انصار امضاء خواهيم کرد تا دانش‌آموزان نيز بتوانند با چنين وام هاي مشابه به عتبات عاليات اعزام شوند.
 
وي با بيان اينکه تفاهم‌نامه‌اي با کميته امداد براي اعزام افراد تحت پوشش اين کميته به عتبات عاليات امضاء کرده‌ايم گفت: همچنين تفاهم‌نامه‌اي با سازمان بسيج براي سفر ارزان قيمت راهيان نور و ادامه مسير به سمت کربلا  امضاء‌ کرده‌ايم.
 
اوحدي گفت:در آينده‌ تعداد افراد حاضر در کاروان ها را به 80 و 120 نفر افزايش خواهيم داد و با توجه به اين موضوع براي هر دو و يا سه دستگاه اتوبوس يک روحاني و يا مديرکاروان خواهيم داشت تا در سال 95 شاهد کاهش هزينه سفر به عتبات عاليات باشيم.
 
اوحدي افزود: در اربعين امسال حدود يک ميليون و 800 هزار نفر به عتبات اعزام شدند و نظرسنجي ‌ها حاکي از رضايت اين افراد بوده است.
وي گفت:‌ از سال آينده زائران اربعين به صورت کارواني اعزام خواهند شد تا شاهد اتفاقي که امسال در مرز مهران رخ داد ، نباشيم.

تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود